Ako zaevidovať došlú faktúru pre počiatočné stavy
Pri prechode na systém iRed je potrebné preniesť otvorené záväzky faktúr pre saldokontné sledovanie. Nakoľko v počiatočných stavoch hlavnej knihy sú prenesené zostatky sumárne, pre úhrady jednotlivých faktúr je potrebné preniesť zostatky faktúr podrobne, práve v tomto okne.
Pred samotným zaevidovaním počiatočného stavu došlej faktúry je nutné mať naplnené číselníky pre vyberače:
1. naplniť číselník Druh dokladu, ktorý už čiastočne rozhoduje o zaúčtovaní faktúry, nakoľko v tejto definícii je väzba na účtovanie, číselný rad, druh účtovného dokladu. Všeobecne platí zásada jeden Druh dokladu = jeden analytický účet 321. Aj keď ide o počiatočné stavy je potrebné mať zadefinovaný Spôsob zaúčtovania pre celkovú otvorenú sumu faktúry a jej obraz v saldokonte.
Číselník Druh dokladu sa nachádza vo voľbe Fakturácia => Číselníky => Doklad a definícia účtovania => Druh dokladu.
2. zaevidovať odberateľa do číselníka firiem. Tento číselník sa nachádza vo voľbe Číselníky => Firma