Ako zaevidovať príjemku

Z iRed
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Pre predaj tovaru je mať potrebný tovar na sklade, takže nakúpený tovar treba prijať na sklad.

Pred samotným evidovaním príjemky je nutné mať naplnené tieto číselníky pre vyberače:

1. vytvoriť pracovné obdobie, zvyčajne býva mesačné. Skladové obdobie vytvoríte v okne Skladová evidencia => Číselníky => Skladové číselníky => Obdobie

2. vytvoriť číselník skladov. Počet skladov je závislý na druhoch, napr. sklad hlavný, sklad reklamačný... Číselník skladov vytvoríte v okne Skladová evidencia => Číselníky => Skladové číselníky => Sklad

3. naplniť číselník Druh dokladu, ktorý už čiastočne rozhoduje o zaúčtovaní, nakoľko v tejto definícii je väzba na účtovanie, číselný rad, druh účtovného dokladu. Všeobecne platí zásada jeden Sklad = jeden analytický účet 132,resp.112.

Číselník Druh dokladu sa nachádza vo voľbe Skladová evidencia => Skladové číselníky => Doklad a definícia účtovania => Druh dokladu.

4. zaevidovať odberateľa do číselníka firiem. Tento číselník sa nachádza vo voľbe Číselníky => Firma

5. v prípade sledovania skladových pohybov na strediská, prípadne iné ekonomické ukazovatele je potrebné naplniť číselník Organizačná štruktúra a Ekonomický objekt

6. naplniť číselník produktov a ku nim skladové karty v okne Skladová evidencia => Číselníky => Číselník produktov