Ako zaevidovať vyšlú faktúru pre počiatočné stavy
Pri prechode na systém iRed je potrebné preniesť otvorené pohľadávky faktúr pre saldokontné sledovanie.
Pred samotným zaevidovaním počiatočného stavu vyšlej faktúry je nutné mať naplnené číselníky pre vyberače:
1. naplniť číselník Druh dokladu, ktorý už čiastočne rozhoduje o zaúčtovaní faktúry, nakoľko v tejto definícii je väzba na účtovanie, číselný rad, druh účtovného dokladu. Všeobecne platí zásada jeden Druh dokladu = jeden analytický účet 311. Aj keď ide o počiatočné stavy je potrebné mať zadefinovaný Spôsob zaúčtovania pre celkovú otvorenú sumu faktúry a jej obraz v saldokonte.
Číselník Druh dokladu sa nachádza vo voľbe Fakturácia => Číselníky => Doklad a definícia účtovania => Druh dokladu.
2. zaevidovať odberateľa do číselníka firiem. Tento číselník sa nachádza vo voľbe Číselníky => Firma
3. pri vlastnej firme v číselníku Firma v záložke Bankové účty zadefinovať účet, na ktorý požadujete úhradu vystavovanej faktúry
4. v prípade sledovania výnosov spoločnosti na strediská, prípadne iné ekonomické ukazovatele je potrebné naplniť číselník Organizačná štruktúra a Ekonomický objekt