Ako zaevidovať vyšlú faktúru pre počiatočné stavy

Z iRed
Verzia z 17:17, 29. september 2011, ktorú vytvoril Iveta.polakova (diskusia | príspevky) (základný text)
(rozdiel) ← Staršia verzia | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Pri prechode na systém iRed je potrebné preniesť otvorené pohľadávky faktúr pre saldokontné sledovanie.

Pred samotným zaevidovaním počiatočného stavu vyšlej faktúry je nutné mať naplnené číselníky pre vyberače:

1. naplniť číselník Druh dokladu, ktorý už čiastočne rozhoduje o zaúčtovaní faktúry, nakoľko v tejto definícii je väzba na účtovanie, číselný rad, druh účtovného dokladu. Všeobecne platí zásada jeden Druh dokladu = jeden analytický účet 311. Aj keď ide o počiatočné stavy je potrebné mať zadefinovaný Spôsob zaúčtovania pre celkovú otvorenú sumu faktúry a jej obraz v saldokonte.

Číselník Druh dokladu sa nachádza vo voľbe Fakturácia => Číselníky => Doklad a definícia účtovania => Druh dokladu.

2. zaevidovať odberateľa do číselníka firiem. Tento číselník sa nachádza vo voľbe Číselníky => Firma

3. pri vlastnej firme v číselníku Firma v záložke Bankové účty zadefinovať účet, na ktorý požadujete úhradu vystavovanej faktúry

4. v prípade sledovania výnosov spoločnosti na strediská, prípadne iné ekonomické ukazovatele je potrebné naplniť číselník Organizačná štruktúra a Ekonomický objekt