Ako zaevidovať príjemku
Pre predaj tovaru je mať potrebný tovar na sklade, takže nakúpený tovar treba prijať na sklad.
Pred samotným evidovaním príjemky je nutné mať naplnené tieto číselníky pre vyberače:
1. vytvoriť pracovné obdobie, zvyčajne býva mesačné. Skladové obdobie vytvoríte v okne Skladová evidencia => Číselníky => Skladové číselníky => Obdobie
2. vytvoriť číselník skladov. Počet skladov je závislý na druhoch, napr. sklad hlavný, sklad reklamačný... Číselník skladov vytvoríte v okne Skladová evidencia => Číselníky => Skladové číselníky => Sklad
3. naplniť číselník Druh dokladu, ktorý už čiastočne rozhoduje o zaúčtovaní, nakoľko v tejto definícii je väzba na účtovanie, číselný rad, druh účtovného dokladu. Všeobecne platí zásada jeden Sklad = jeden analytický účet 132,resp.112.
Číselník Druh dokladu sa nachádza vo voľbe Skladová evidencia => Skladové číselníky => Doklad a definícia účtovania => Druh dokladu.
4. zaevidovať odberateľa do číselníka firiem. Tento číselník sa nachádza vo voľbe Číselníky => Firma
5. v prípade sledovania skladových pohybov na strediská, prípadne iné ekonomické ukazovatele je potrebné naplniť číselník Organizačná štruktúra a Ekonomický objekt
6. naplniť číselník produktov a ku nim skladové karty v okne Skladová evidencia => Číselníky => Číselník produktov