Workflow - SPIN2: Rozdiel medzi revíziami

Z SPIN2-wiki
Prejsť na: navigácia, hľadanie
d (Postup pre bežného používateľa Workflow)
d (Postup pre bežného používateľa Workflow)
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 43: Riadok 43:
 
Nad jedným dokladom je možné spustiť iba jeden workflow.
 
Nad jedným dokladom je možné spustiť iba jeden workflow.
  
Akcia '''Workflow''' umožňuje užívateľovi zaradenie dokladu do vybraného scenára pre schvaľovanie dokladov. Zvolením akcie a jej následným potvrdením sa aktivuje vybraný scenár.  
+
Akcia '''Workflow''' umožňuje užívateľovi zaradenie dokladu do vybraného scenára pre schvaľovanie dokladov.  
  
 +
Zvolením akcie a jej následným potvrdením sa aktivuje vybraný scenár.
  
[[Súbor:WF_vyber_scenara.png|800px|Príklad pre výber scenára k dokladu.]]
 
  
 +
[[Súbor:WF_vyber_scenara.png|400px|Príklad pre výber scenára k dokladu.]]
 +
 +
Typ: Pokiaľ chce používateľ odoslať do emailu schvaľovateľovi k nahliadnutiu aj príslušné tlačivo, je potrebné doplniť kód evidencie do spoločného setupu ''Typy EP, pre ktoré sa má vytvoriť e-dokument pri spustení scenára'' (DL_WORKFLOW_TYP_EP_PDF).
  
 
Konkrétne kroky schvaľovania potom zodpovední používatelia vykonávajú v okne [[Workflow - Moje úlohy|'''Moje úlohy.''']]
 
Konkrétne kroky schvaľovania potom zodpovední používatelia vykonávajú v okne [[Workflow - Moje úlohy|'''Moje úlohy.''']]

Aktuálna revízia z 09:53, 27. september 2024

Pozor Upozornenie: Funkčnosť je samostatne licencovaná. Nie je súčasťou štandardného modulu SPIN2. Pre jej nastavenie kontaktujte konzultanta.

Workflow je funkčnosť, ktorá umožňuje nastaviť schvaľovanie dokladov a vykonávať jednotlivé kroky schvaľovania podľa vopred pripravených scenárov. Dôležitou súčasťou schvaľovania dokladov je nastavovanie a správa týchto nastavení - tieto činnosti môžu vykonávať len užívatelia s pridelenou rolou Administrátor Workflow.



Postup pre Administrátora Workflow

Info-Poznámka Kto je administrátorom Workflow? - každý užívateľ, ktorý ma pridelenú databázovú rolu DL_ADMIN vidí všetky voľby prístupné pre Administrátora Workflow. Ďalších administrátorov potom môže pridávať vo voľbe Rola.
Tip Pozrite si konkrétne príklady nastavenia Workflow pre inšpiráciu Workflow - SPIN2 - príklady.


Nastavenie a definícia parametrov Workflow

Ak je na databáze sprístupnená možnosť práce s Workflow, môžete zadefinovať potrebné parametre a nastavenia pre spustenie Workflow nad vybranými druhmi dokladov. Definícia parametrov, vytvorenie scenárov a priradenie rolí jednotlivým užívateľom je základnou prácou pre nastavenie toku dokladov.


  • Scenár - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
  • Rola - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
  • Nastavenia - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
  • Aktívne doklady - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
  • Moje úlohy - voľba je prístupná všetkým užívateľom - je to základné okno, v rámci ktorého užívatelia schvaľujú doklady podľa postupov, nastavených administrátorom.



Postup pre bežného používateľa Workflow

Workflow nad evidenciami

Ak je pre doklady v evidencii sprístupnená možnosť zaraďovania dokladov do Workflow a ich následného schvaľovania, je v zozname akcií k hlavnému oknu evidencie pridaná akcia Workflow.


Príklad pre akciu Workflow v evidencii Žiadaniek.

Nad jedným dokladom je možné spustiť iba jeden workflow.

Akcia Workflow umožňuje užívateľovi zaradenie dokladu do vybraného scenára pre schvaľovanie dokladov.

Zvolením akcie a jej následným potvrdením sa aktivuje vybraný scenár.


Príklad pre výber scenára k dokladu.

Typ: Pokiaľ chce používateľ odoslať do emailu schvaľovateľovi k nahliadnutiu aj príslušné tlačivo, je potrebné doplniť kód evidencie do spoločného setupu Typy EP, pre ktoré sa má vytvoriť e-dokument pri spustení scenára (DL_WORKFLOW_TYP_EP_PDF).

Konkrétne kroky schvaľovania potom zodpovední používatelia vykonávajú v okne Moje úlohy.


Tip Zaradenie dokladu do Scenára môžete zautomatizovať, ak pre vybraný scenár použijete možnosť jeho spustenia ako Inicializačný.


Workflow nad evidenciami - možnosť pridať informácie vo forme pridaných stĺpcov

Pre prehľadnosť je možné ku každej evidencii zaradenej do Workflow pridať niekoľko údajov, ktoré informujú o stave dokladu:

  • WFL Stav - informácia o stave dokladu vo Workflow
  • WFL Dátum poslednej zmeny
  • WFL Krok scenára
  • WFL Názov scenára
  • WFL Kód scenára

Wf pridane stlpce.png



Workflow nad evidenciami - pohľad na stav schvaľovania konkrétneho dokladu

Každý používateľ, ktorý pracuje s niektorým dokladom, ktorý je zaradený na schvaľovanie, si môže prezrieť stav schvaľovania takéhoto dokladu. Stav uvidíte po kliknutí pravým klikom na niektorú hodnotu dokladu - napr. číslo žiadanky - ako prvá voľba je ponúknutá možnosť prechodu do evidencie Workflow - aktívny scenár. V otvorenom okne potom vidíte konkrétnu informáciu o tom, v ktorom kroku scenára sa práve doklad nachádza a aj zoznam všetkých používateľov, ktorí musia daný krok scenára vykonať.

Wf preklik scenar.png

Súvisiace témy

Moje úlohy - Moje úlohy

Scenár - Scenár

Rola - Rola

Nastavenia - Nastavenia

Aktívne doklady - Aktívne doklady


Príklady workflow - Príklady