Workflow - SPIN2
Obsah
Upozornenie: Funkčnosť je samostatne licencovaná. Nie je súčasťou štandardného modulu SPIN2. Pre jej nastavenie kontaktujte konzultanta. |
Workflow je funkčnosť, ktorá umožňuje nastaviť schvaľovanie dokladov a vykonávať jednotlivé kroky schvaľovania podľa vopred pripravených scenárov. Dôležitou súčasťou schvaľovania dokladov je nastavovanie a správa týchto nastavení - tieto činnosti môžu vykonávať len užívatelia s pridelenou rolou Administrátor Workflow.
Postup pre Administrátora Workflow
Kto je administrátorom Workflow? - každý užívateľ, ktorý ma pridelenú databázovú rolu DL_ADMIN vidí všetky voľby prístupné pre Administrátora Workflow. Ďalších administrátorov potom môže pridávať vo voľbe Rola. |
Pozrite si konkrétne príklady nastavenia Workflow pre inšpiráciu Workflow - SPIN2 - príklady. |
Nastavenie a definícia parametrov Workflow
Ak je na databáze sprístupnená možnosť práce s Workflow, môžete zadefinovať potrebné parametre a nastavenia pre spustenie Workflow nad vybranými druhmi dokladov. Definícia parametrov, vytvorenie scenárov a priradenie rolí jednotlivým užívateľom je základnou prácou pre nastavenie toku dokladov.
- Scenár - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
- Rola - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
- Nastavenia - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
- Aktívne doklady - voľba je prístupná len Administrátorom Workflow
- Moje úlohy - voľba je prístupná všetkým užívateľom - je to základné okno, v rámci ktorého užívatelia schvaľujú doklady podľa postupov, nastavených administrátorom.
Postup pre bežného používateľa Workflow
Workflow nad evidenciami
Ak je pre doklady v evidencii sprístupnená možnosť zaraďovania dokladov do Workflow a ich následného schvaľovania, je v zozname akcií k hlavnému oknu evidencie pridaná akcia Workflow.
Nad jedným dokladom je možné spustiť iba jeden workflow.
Akcia Workflow umožňuje užívateľovi zaradenie dokladu do vybraného scenára pre schvaľovanie dokladov.
Zvolením akcie a jej následným potvrdením sa aktivuje vybraný scenár.
Typ: Pokiaľ chce používateľ odoslať do emailu schvaľovateľovi k nahliadnutiu aj príslušné tlačivo, je potrebné doplniť kód evidencie do spoločného setupu Typy EP, pre ktoré sa má vytvoriť e-dokument pri spustení scenára (DL_WORKFLOW_TYP_EP_PDF).
Konkrétne kroky schvaľovania potom zodpovední používatelia vykonávajú v okne Moje úlohy.
Zaradenie dokladu do Scenára môžete zautomatizovať, ak pre vybraný scenár použijete možnosť jeho spustenia ako Inicializačný. |
Workflow nad evidenciami - možnosť pridať informácie vo forme pridaných stĺpcov
Pre prehľadnosť je možné ku každej evidencii zaradenej do Workflow pridať niekoľko údajov, ktoré informujú o stave dokladu:
- WFL Stav - informácia o stave dokladu vo Workflow
- WFL Dátum poslednej zmeny
- WFL Krok scenára
- WFL Názov scenára
- WFL Kód scenára
Workflow nad evidenciami - pohľad na stav schvaľovania konkrétneho dokladu
Každý používateľ, ktorý pracuje s niektorým dokladom, ktorý je zaradený na schvaľovanie, si môže prezrieť stav schvaľovania takéhoto dokladu. Stav uvidíte po kliknutí pravým klikom na niektorú hodnotu dokladu - napr. číslo žiadanky - ako prvá voľba je ponúknutá možnosť prechodu do evidencie Workflow - aktívny scenár. V otvorenom okne potom vidíte konkrétnu informáciu o tom, v ktorom kroku scenára sa práve doklad nachádza a aj zoznam všetkých používateľov, ktorí musia daný krok scenára vykonať.
Súvisiace témy
Moje úlohy - Moje úlohy
Scenár - Scenár
Rola - Rola
Nastavenia - Nastavenia
Aktívne doklady - Aktívne doklady
Príklady workflow - Príklady