Prehľad prístupov a prístupových práv - GDPR
Na základe zákona o ochrane osobných údajov je dôležité vedieť kto a kedy mal prístup k osobným údajom v systéme. Systém SPIN to umožňuje na zaklade prístupových práv a na základe logovania prístupov do systému. Okno zlučuje niekoľko pohľadov pre lepší a jednoduchší prehľad o prístupoch do systému a prístupových právach jednotlivých používateľov.
Okno obsahuje tieto záložky:
- Zoznam pripojení
- Aktuálne prístupové práva
- Prístupové práva na položky
- Zmeny prístupových práv
Obsah
Zoznam pripojení
Prehľad všetkých prístupov do systému SPIN za vybraté obdobie od – do.
Pre zobrazenie týchto údajov sa vychádzalo z okna Systém – Správa systému – Zoznam pripojení
V hornej časti okna je možné zadať obdobie od-do, na základe zadaných dátumov budú v okne vyfiltrované údaje podľa dátumu Prihlásenie.
Aktuálne prístupové práva
Prehľad aktuálnych prístupových práv podľa mandanta, používateľa a agendy.
Pre zobrazenie týchto údajov sa vychádzalo z okna Administrácia - Prehľad prístupových práv – Prístupové práva používateľa
Prednastavenie parametrov, údaje sa zobrazia na základe týchto parametrov:
Mandant - prihlásený
Používateľ – prihlásený
Typ práv – Práva na menu pre Spin2 (zamrazený výber)
Agenda – nevybraté, tu treba zadať, pre ktorú agendu sa majú zobraziť prístupové práva na voľby v menu
Prístupové práva na položky
Prehľad aktuálnych prístupových práv podľa mandanta a následne vybranej možnosti - modul, okno, záložky, akcie alebo zostavy.
V okne vidieť, ktorí používatelia majú aktuálne prístup na výbranú možnosť
Pre zobrazenie týchto údajov sa vychádzalo z okna Administrácia - Prehľad prístupových práv – Prístupové práva používateľa
Prednastavenie parametrov, údaje sa zobrazia na základe týchto parametrov:
Mandant – prihlásený
História prístupových práv
Prehľad histórie prístupových práv za určené obdobie od – do
Pre zobrazenie týchto údajov sa vychádzalo z okna Administrácia - Žurnál vykonaných činností
V hornej časti okna je možné zadať obdobie od-do, na základe zadaných dátumov budú v okne vyfiltrované údaje podľa položky Dátum.
Prednastavenie parametrov, údaje sa zobrazia na základe týchto parametrov:
Modul – Všetko
Používateľ – prihlásený
Mandant - prihlásený
V okne sa zobrazia riadky, kde vybraný používateľ je v stĺpci Používateľ a v stĺpci Text bude vidieť, ktorým používateľom nastavoval aké prístupové práva, teda aké práva mali v priebehu celého vyfiltrovaného obdobia. Na základe tohto vyplýva, že do používateľa treba zadať osobu, ktorá vo firme nastavuje prístupové práva a v položke Text bude vidieť, ako sa menili prístupové práva používateľov v čase.