Redundancie evidenčnej položky - Administrácia
Verzia z 13:38, 12. december 2016, ktorú vytvoril Vierka.beniacova (diskusia | príspevky) (→Redundancie evidenčnej položky)
Redundancie evidenčnej položky slúžia pre nastavenie rýchlejšieho načítavania údajov do vybraných okien.
Nastavenie systému
Nastavenie systému pre možnosť práce s redundantnými údajmi vykonáva administrátor (užívateľ musí mať povolenú rolu DLADMIN). Nastavenie vykonávate vo voľbe Program - Nastavenia - časť Spoločné nastavenia - Redundancie:
- Priebežná aktualizácia redundantných údajov (DLREDONLINE) – zvolením tejto hodnoty zabezpečíte priebežnú aktualizáciu redundantných údajov. Je to vlastne online udržiavanie redundancií, čo znamená, že všetky zmeny v primárnych údajoch sa zrkadlia v redundantných údajoch. Avšak zmeny skratky EO a zmeny názvu firmy sa neprenášajú do redundantných údajov. V takomto prípade je potrebné spustiť manuálnu obnovu. Ak túto hodnotu nevyberiete, tak sa nebudú online udržiavať redundantné údaje. Informáciu o tom, či aplikácia používa redundancie nájdete v okne Redundancie evidenčnej položky, karta Informácie o redundanciách.
- Použitie redundantných údajov (DLREDUSE) - zvolením tejto hodnoty povolíte využívanie redundancií v aplikáciách. Redundancie musia byť dostupné a v synchronizovanom stave.
- Či sa má urobiť plné občerstvenie redundantných údajov pri uzatváraní účtovného dokladu (DLREDFULLREFRESHONCLOSE) - potvrdíte občerstvenie údajov pri uzatváraní účtovného dokladu.
- Použitie redundantných údajov v pridaných stĺpcoch okien údajov (DLREDUSEDWADDCOLUMNS) - vybraním hodnoty povolíte využívanie redundancií pri voliteľne pridávaných stĺpcoch "EO", "Názov položky", "Číslo dokladu", "Dátum dokladu" a "Dátum účtovného dokladu".
![]() |
Upozornenie: Pri rozhodnutí, že budete používať redundancie, je potrebné najskôr naplniť tabuľku redundancií evidenčnej položky. |
Redundancie evidenčnej položky
Samotné napĺňanie redundancii, ako aj informácie o redundanciách nájdete vo module Administrácia, voľba Redundancie evidenčnej položky. Okno sa skladá zo štyroch záložiek:
- Záložka Redundancie Ep - Samotné napĺňanie sa uskutočňuje akciou Úvodné naplnenie redundancií - je možné spustiť troma spôsobmi:
- Okamžité v aktuálnom pripojení – naplnenie tabuľky redundancií sa uskutoční ihneď po potvrdení. Čas samotného napĺňania závisí od množstva dát, ale približne jeden milión evidenčných položiek trvá asi jednu hodinu.
- Okamžite ako databázová úloha – táto možnosť je prístupná len v prípade, ak je povolený systém databázových úloh. Ak nie je tento systém povolený, možnosti **Okamžite ako databázová úloha a Naplánovať ako databázovú úlohu sú zašednuté.
- Naplánovať ako databázovú úlohu – umožňuje vopred určiť, kedy sa má spustiť napĺňanie. Sami si určite čas, kedy sa má úloha spustiť.
Ak chcete redundantne naplniť len časť údajov - napr. za určité časové obdobie, alebo viete rozsah evidenčných položiek, ktoré chcete naplniť môžete využiť akciu Obnova redundancií
- Záložka Žurnál činností
- Záložka Vylúčené dátové okná
- Záložka Informácie o redundanciách