Manuál prepojenia Spin2 RSD a JIRA: Rozdiel medzi revíziami

Z SPIN2-wiki
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „ '''1 OBSAH''' '''MANUÁL PREPOJENIA SPIN2 RSD A JIRA''' 1 OBSAH 2 ÚČEL DOKUMENTU 2.1 Procesy použité pri reklamácií 2.2 Proces prenosu reklamácií do Ji...“)
 
Riadok 27: Riadok 27:
  
  
'''2 Účel dokumentu'''
+
 
 +
== Účel dokumentu ==
 +
 
  
 
Dokument slúži ako manuál pre nainštalovanie a nastavenie komponentov potrebných pre schvaľovanie dokladov cez portál JIRA. Ide o schvaľovanie reklamácií prostredníctvom prepojenia pošta spin2 a Jira. Vybavovanie doručeniek bude dopracované v druhej fáze.
 
Dokument slúži ako manuál pre nainštalovanie a nastavenie komponentov potrebných pre schvaľovanie dokladov cez portál JIRA. Ide o schvaľovanie reklamácií prostredníctvom prepojenia pošta spin2 a Jira. Vybavovanie doručeniek bude dopracované v druhej fáze.
Riadok 33: Riadok 35:
  
  
'''2.1 Procesy použité pri reklamácií'''
+
 
 +
===Procesy použité pri reklamácií===
 +
 
  
 
'''Reklamácia môže ziskať stav :'''
 
'''Reklamácia môže ziskať stav :'''
Riadok 50: Riadok 54:
  
  
'''2.2 Proces prenosu reklamácií do Jira'''
 
  
=====Proces na zaevidovanie a schvaľovanie reklamácií je nasledovný=====
+
=== Proces prenosu reklamácií do Jira ===
  
1.
 
Pracovník, ktorý zaeviduje prijatú poštu s príznakom '''REKL''' , založí týmto automaticky reklamáciu do jiry s príznakom '''„Založený“'''  alebo '''„Otvorený“'''.
 
  
2.
+
=== Proces na zaevidovanie a schvaľovanie reklamácií ====
K tomu , aby sa reklamácia založila s týmto príznakom do Jira, je potrebné zadefinovať nastavenie v '''Číselníkoch pre poštu'''.
 
  
 +
 +
* Pracovník, ktorý zaeviduje prijatú poštu s príznakom '''REKL''' , založí týmto automaticky reklamáciu do jiry s príznakom '''„Založený“'''  alebo '''„Otvorený“'''.
 +
 +
* K tomu , aby sa reklamácia založila s týmto príznakom do Jira, je potrebné zadefinovať nastavenie v '''Číselníkoch pre poštu'''.
 +
 +
* V číselníkoch pre poštu treba vytvoriť nastavenie vo voľbe '''Číselníky pre poštu – druhy dokumentov''' , kd je potrebné vytvoriť druh dokumentu pod názvom :
  
3.
+
** reklamácia
V číselníkoch pre poštu treba vytvoriť nastavenie vo voľbe '''Číselníky pre poštu – druhy dokumentov''' , kd je potrebné vytvoriť druh dokumentu pod názvom :  
+
** kód: '''REKL''' (dôležité je zapísať príznak takto)
 +
** platnosť :začiarknutá
  
*reklamácia
+
* Po zobrazení sa reklamácie v jire , projektový manager alebo administrátor zadefinuje stav reklamácie podľa nastavenia :
*kód: '''REKL''' (dôležité je zapísať príznak takto)
 
*platnosť :začiarknutá
 
 
 
4.
 
Po zobrazení sa reklamácie v jire , projektový manager alebo administrátor zadefinuje stav reklamácie podľa nastavenia :
 
 
'''“založený“''' alebo '''„otvorený“''', v tomto stave ju priradí schvaľovateľovi '''na schválenie''' .
 
'''“založený“''' alebo '''„otvorený“''', v tomto stave ju priradí schvaľovateľovi '''na schválenie''' .
 
+
 
+
*'''Schvaľovateľ''' reklamáciu '''schváli alebo zamietne''' , tým zmení jej stav na '''„Schválená“''' a priradí ju ďalšiemu pracovníkovi '''na vybavenie''',  
5.
 
'''Schvaľovateľ''' reklamáciu '''schváli alebo zamietne''' , tým zmení jej stav na '''„Schválená“''' a priradí ju ďalšiemu pracovníkovi '''na vybavenie''',  
 
 
alebo zmení stav na  '''„Zamietnutá“''' a reklamáciu uzavrie, čím reklamácia nadobudne stav '''"Uzavretá"'''.  
 
alebo zmení stav na  '''„Zamietnutá“''' a reklamáciu uzavrie, čím reklamácia nadobudne stav '''"Uzavretá"'''.  
 +
 +
* V JIRA je nastavená služba (service), ktorá periodicky v nastavenom časovom úseku  kontroluje, či nie je v RSD SPIN2 ďalšia prijatá poštová zásielka s príznakom '''"REKL"''' na schválenie.
  
 
6.
 
V JIRA je nastavená služba (service), ktorá periodicky v nastavenom časovom úseku  kontroluje, či nie je v RSD SPIN2 ďalšia prijatá poštová zásielka s príznakom '''"REKL"''' na schválenie.
 
 
Ak áno, JIRA načíta reklamáciu z modulu pošta ako úlohu (issue) v stave '''"Otvorená''',  
 
Ak áno, JIRA načíta reklamáciu z modulu pošta ako úlohu (issue) v stave '''"Otvorená''',  
 
pričom nastavuje nasledovné parametre úlohy:
 
pričom nastavuje nasledovné parametre úlohy:
Riadok 87: Riadok 86:
 
*'''Priradený''' je pracovník, ktorý je uvedený ako '''nadriadený''', ktorý bude schvaľovať reklamáciu v module SPIN2/JIRA  
 
*'''Priradený''' je pracovník, ktorý je uvedený ako '''nadriadený''', ktorý bude schvaľovať reklamáciu v module SPIN2/JIRA  
  
 
+
* ''''Pri schválení:''''
7.
 
''''Pri schválení:''''
 
 
 
*'''JIRA''' zmení stav WF úlohy na "Schválená"
+
** '''JIRA''' zmení stav WF úlohy na "Schválená"
 
 
*Úloha je priradená na pracovníka, ktorý má uvedenú reklamáciu vybaviť
+
** Úloha je priradená na pracovníka, ktorý má uvedenú reklamáciu vybaviť
 
 
  
8.
 
''''Pri zamietnutí:''''
 
*'''JIRA''' zmení stav WF úlohy na '''„Zamietnutá“''' reklamácia  bude uzavretá.
 
  
 +
* ''''Pri zamietnutí:''''
 +
** '''JIRA''' zmení stav WF úlohy na '''„Zamietnutá“''' reklamácia  bude uzavretá.
  
9.
 
*'''Schváliť alebo zamietnuť reklamáciu''' môže '''nadriadený''' alebo '''jeho zástupca''', podľa nastavenia v SPIN2/JIRA .
 
  
 +
* '''Schváliť alebo zamietnuť reklamáciu''' môže '''nadriadený''' alebo '''jeho zástupca''', podľa nastavenia v SPIN2/JIRA .
  
10.
+
* V  module prijatá pošta sa nachádza akcia na prezretie zmien  - '''"História stavov"'''  
*V  module prijatá pošta sa nachádza akcia na prezretie zmien  - '''"História stavov"'''  
 
 
Túto akciu použijete k zobrazeniu zmien v postupnom chronologickom slede a tým je umožnená možnosť kontroly stavu vybavovania reklamácie v konkrétnom čase.  
 
Túto akciu použijete k zobrazeniu zmien v postupnom chronologickom slede a tým je umožnená možnosť kontroly stavu vybavovania reklamácie v konkrétnom čase.  
  
Riadok 112: Riadok 105:
  
  
=====Nastavenie v SPINe=====
+
==Nastavenie v SPINe==
  
 
V spine je potrebné nadefinovať nastavenie cez voľbu '''Program – Workflow - Nastavenie workflow''',
 
V spine je potrebné nadefinovať nastavenie cez voľbu '''Program – Workflow - Nastavenie workflow''',
Riadok 120: Riadok 113:
  
  
====Nastavenie workflow pre poštu v spine====
+
==Nastavenie workflow pre poštu v spine==
  
 
[[Súbor:prepoj_posta_jira9.jpg]]
 
[[Súbor:prepoj_posta_jira9.jpg]]
  
'''3 Nastavenie workflow'''
+
== Nastavenie workflow==
  
'''3.1.1 Nastavenie číselníka pošty'''
+
===Nastavenie číselníka pošty===
  
 
K úspešnému prepojeniu je potrebné nastaviť '''číselník pošty''' vo voľbe '''pošta – číselníky pre poštu – druhy dokumentov''' a '''nastaviť jiru podľa konfiguračného manuálu pre prepojenie reklamácií jira /pošta spin2'''.
 
K úspešnému prepojeniu je potrebné nastaviť '''číselník pošty''' vo voľbe '''pošta – číselníky pre poštu – druhy dokumentov''' a '''nastaviť jiru podľa konfiguračného manuálu pre prepojenie reklamácií jira /pošta spin2'''.
  
  
====Nastavenie v číselníkoch pre poštu:====
+
==Nastavenie v číselníkoch pre poštu==
  
 
Pridaním nového záznamu zapíšeme '''Názov dokumentu''' - “Reklamácia“
 
Pridaním nového záznamu zapíšeme '''Názov dokumentu''' - “Reklamácia“
Riadok 143: Riadok 136:
 
[[Súbor:Prepoj_posta_jira11.jpg|center]]
 
[[Súbor:Prepoj_posta_jira11.jpg|center]]
  
'''3.1.2 Vytvorenie workflow reklamácia v pošte'''
+
===3.1.2 Vytvorenie workflow reklamácia v pošte===
  
 
V jednotlivých transitions - prechodoch  treba zadefinovať špeciálne funkcie, ktoré sú súčasťou pluginu.  
 
V jednotlivých transitions - prechodoch  treba zadefinovať špeciálne funkcie, ktoré sú súčasťou pluginu.  
 
Podrobnejšie o nastaveniach nájdete v '''konfiguračnom manuáli pre Spin2/jira'''.
 
Podrobnejšie o nastaveniach nájdete v '''konfiguračnom manuáli pre Spin2/jira'''.
  
'''3.2 Zobrazenie stavu workflow v spin2 pošte'''
+
==Zobrazenie stavu workflow v spin2 pošte==
  
 
'''História zmien'''
 
'''História zmien'''
Riadok 164: Riadok 157:
 
[[Súbor:prepoj_posta_jira2.jpg]]
 
[[Súbor:prepoj_posta_jira2.jpg]]
  
'''3.3 Zobrazenie stavu workflow v Jira'''
+
==Zobrazenie stavu workflow v Jira==
  
 
V jira je možnosť k jednotlivej úlohe – reklamácií priradiť stav v ktorej sa reklamácia nachádza.
 
V jira je možnosť k jednotlivej úlohe – reklamácií priradiť stav v ktorej sa reklamácia nachádza.
Riadok 176: Riadok 169:
  
  
'''3.4 Inštalácia balíka do SPINu'''
+
==Inštalácia balíka do SPINu==
  
 
Balíky sú súčasťou verzie SPIN2 12.1 + inštalátor
 
Balíky sú súčasťou verzie SPIN2 12.1 + inštalátor

Verzia zo dňa a času 11:43, 21. máj 2013

1 OBSAH

MANUÁL PREPOJENIA SPIN2 RSD A JIRA

1 OBSAH

2 ÚČEL DOKUMENTU

2.1 Procesy použité pri reklamácií

2.2 Proces prenosu reklamácií do Jira

3 NASTAVENIE WORKFLOW

3.1.1 Nastavenie číselníka pošty

3.1.2 Vytvorenie workflow reklamácia v pošte

3.2 Zobrazenie stavu workflow v spin2 pošte

3.3 Zobrazenie stavu workflow v Jira

3.4 Inštalácia balíka do SPINu

4 REVÍZIA A VYDANIE DOKUMENTU


Účel dokumentu

Dokument slúži ako manuál pre nainštalovanie a nastavenie komponentov potrebných pre schvaľovanie dokladov cez portál JIRA. Ide o schvaľovanie reklamácií prostredníctvom prepojenia pošta spin2 a Jira. Vybavovanie doručeniek bude dopracované v druhej fáze. Zákazníkovi je potrebné nastaviť iba ten proces, ktorý bude používať.


Procesy použité pri reklamácií

Reklamácia môže ziskať stav :

  • Založená
  • Postúpená na schválenie
  • Schválená
  • Odmietnutá
  • Vybavená
  • Uzavretá


Proces prenosu reklamácií do Jira

Proces na zaevidovanie a schvaľovanie reklamácií =

  • Pracovník, ktorý zaeviduje prijatú poštu s príznakom REKL , založí týmto automaticky reklamáciu do jiry s príznakom „Založený“ alebo „Otvorený“.
  • K tomu , aby sa reklamácia založila s týmto príznakom do Jira, je potrebné zadefinovať nastavenie v Číselníkoch pre poštu.
  • V číselníkoch pre poštu treba vytvoriť nastavenie vo voľbe Číselníky pre poštu – druhy dokumentov , kd je potrebné vytvoriť druh dokumentu pod názvom :
    • reklamácia
    • kód: REKL (dôležité je zapísať príznak takto)
    • platnosť :začiarknutá
  • Po zobrazení sa reklamácie v jire , projektový manager alebo administrátor zadefinuje stav reklamácie podľa nastavenia :

“založený“ alebo „otvorený“, v tomto stave ju priradí schvaľovateľovi na schválenie .

  • Schvaľovateľ reklamáciu schváli alebo zamietne , tým zmení jej stav na „Schválená“ a priradí ju ďalšiemu pracovníkovi na vybavenie,

alebo zmení stav na „Zamietnutá“ a reklamáciu uzavrie, čím reklamácia nadobudne stav "Uzavretá".

  • V JIRA je nastavená služba (service), ktorá periodicky v nastavenom časovom úseku kontroluje, či nie je v RSD SPIN2 ďalšia prijatá poštová zásielka s príznakom "REKL" na schválenie.

Ak áno, JIRA načíta reklamáciu z modulu pošta ako úlohu (issue) v stave "Otvorená, pričom nastavuje nasledovné parametre úlohy:

  • Reportér je ten pracovník, ktorý nahral do modulu prijatá pošta reklamáciu
  • Priradený je pracovník, ktorý je uvedený ako nadriadený, ktorý bude schvaľovať reklamáciu v module SPIN2/JIRA
  • 'Pri schválení:'
    • JIRA zmení stav WF úlohy na "Schválená"
    • Úloha je priradená na pracovníka, ktorý má uvedenú reklamáciu vybaviť


  • 'Pri zamietnutí:'
    • JIRA zmení stav WF úlohy na „Zamietnutá“ reklamácia bude uzavretá.


  • Schváliť alebo zamietnuť reklamáciu môže nadriadený alebo jeho zástupca, podľa nastavenia v SPIN2/JIRA .
  • V module prijatá pošta sa nachádza akcia na prezretie zmien - "História stavov"

Túto akciu použijete k zobrazeniu zmien v postupnom chronologickom slede a tým je umožnená možnosť kontroly stavu vybavovania reklamácie v konkrétnom čase.

Súbor:Prepoj posta jira7.jpg


Nastavenie v SPINe

V spine je potrebné nadefinovať nastavenie cez voľbu Program – Workflow - Nastavenie workflow, Riadok pošta – schválenie RSD pošty.

Prepoj posta jira8.jpg


Nastavenie workflow pre poštu v spine

Prepoj posta jira9.jpg

Nastavenie workflow

Nastavenie číselníka pošty

K úspešnému prepojeniu je potrebné nastaviť číselník pošty vo voľbe pošta – číselníky pre poštu – druhy dokumentov a nastaviť jiru podľa konfiguračného manuálu pre prepojenie reklamácií jira /pošta spin2.


Nastavenie v číselníkoch pre poštu

Pridaním nového záznamu zapíšeme Názov dokumentu - “Reklamácia“ Pre kód zapíšeme príznak “REKL“ Aby reklamácia mala väzbu s jirou a bola platná, platnosť musí byť v začiarkávacom poli začiarknutá.

Prepoj posta jira10.jpg

Pri nahrávaní prijatej poštovej zásielky, je potrebné zvoliť druh dokumentu s príznakom „REKL“ v záložke Druhy dokumentov.

Prepoj posta jira11.jpg

3.1.2 Vytvorenie workflow reklamácia v pošte

V jednotlivých transitions - prechodoch treba zadefinovať špeciálne funkcie, ktoré sú súčasťou pluginu. Podrobnejšie o nastaveniach nájdete v konfiguračnom manuáli pre Spin2/jira.

Zobrazenie stavu workflow v spin2 pošte

História zmien K zobrazeniu histórie zmien stavu reklamácie použijete akciu v ľavej lište “História zmien“, kam sa prenáša zapisovaný stav WF z JIra spolu s textom popisu v komentári „Text zmeny stavu vo workflow“.

Prepoj posta jira12.jpg

Pre zobrazenie stavu WF v pošte je potrebné definovať stĺpce stavu vo WF cez akciu „Stĺpce“.

Prepoj posta jira13.jpg

Pre zobrazenie stavu nadefinujete v Spin2 Pošta vo voľbe Stĺpce - pridanie stĺpca - údaje o EP. Po potvrdení sa vybrané stĺpce zobrazia v pohľade okna.

Súbor:Prepoj posta jira2.jpg

Zobrazenie stavu workflow v Jira

V jira je možnosť k jednotlivej úlohe – reklamácií priradiť stav v ktorej sa reklamácia nachádza. Komentáre a zmeny bezprostredne vidí užívateľ v pošte , cez ikonu “História zmien“ .

“Zobrazenie zmien stavov v jira cez stavy“:

“otvorená – postúpiť na schválenie – schválená / zamietnutá - uzavrieť“.

Prepoj posta jira3.jpg


Inštalácia balíka do SPINu

Balíky sú súčasťou verzie SPIN2 12.1 + inštalátor


1. Prvé vydanie – Revízia 0 27.2.2012 Tóthová


Vyberte preddefinovaný blok.

Zobrazenie PPH z "Odoslanej pošty" zo stĺpca s názvom "Číslo podacieho hárku" :

Nová funkčnosť umožňuje zobrazenie tlačiva "Poštového podacieho hárku " v Odoslanej pošte podľa čísla podacieho hárku zo stĺpca s názvom "Číslo podacieho hárku" v odoslanej pošte.

Nastavte sa na číslo podacieho hárku , ktorý budete prehliadať , kliknite pravým tlačidlom , zobrazí sa text "Prejsť na podací hárok" vyberiete podací hárok.

Pph2 odoslanaposta.jpg

Po výbere sa otvorí okno "Prehľad podacích hárkov", kde sa zobrazí "Poštový podací hárok " k príslušnému záznamu.

V okne podacích hárkov, si môžete tlačivo podacieho hárku zobraziť pomocou akcie "Vytvor PDF".