Rozpočet - podnikateľ: Rozdiel medzi revíziami
(→Definovať druhy rozpočtových dokladov pre schválenie, úpravu, čerpanie) |
(→Definovať rozpočty s dimenziami OŠ,EO) |
||
Riadok 61: | Riadok 61: | ||
Čo sa týka druhov rozpočtových dokladov pre faktúry, je postačujúci jeden druh rozpočtového dokladu, resp. je možné osobitným druhom vyčleniť rozpočtové doklady pre faktúry, na ktorých sa suma na objednávke nezhoduje so sumou na faktúre.}} | Čo sa týka druhov rozpočtových dokladov pre faktúry, je postačujúci jeden druh rozpočtového dokladu, resp. je možné osobitným druhom vyčleniť rozpočtové doklady pre faktúry, na ktorých sa suma na objednávke nezhoduje so sumou na faktúre.}} | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
Verzia zo dňa a času 11:20, 21. júl 2016
V tomto dokumente sú popísané nastavenia a práca s rozpočtom týkajúce sa podmienok rozpočtu oddeleného od účtovníctva pre organizáciu, ktorá nepodlieha legislatíve verejnej správy.
Sledovanie rozpočtu môže takto použiť aj podnikateľský subjekt a to napr. metódou priradenia analytických účtov k rozpočtu kedy sa pri určitých splnených podmienkach "potichu" vytvorí rozpočtový doklad z účtovného dokladu.
Obsah
Nastavenia
Nastavenia databázy
- spustiť skripty netuct_1344_create_typ_drp.sql a netuct_1344_create_ts.sql, ktoré v databáze založia defaultne záznamy do číselníka typov súm a číselníka typov dimenzii rozpočtu.
- používatelia, ktorí budú pracovať s tabuľkami rozpočtu, musia mať priradenú rolu ROZ.
Nastavenia setupov
Voľba Program =>Nastavenia, v časti Účtovníctvo – Rozpočet :
RP_POUZI_ODDELENY_ROZPOCET_OD_DATUMU = Či sa má od zadaného dátumu používať oddelený rozpočet od účtovníctva. Základné nastavenie pre Oddelenie účtovníctva od rozpočtu. UCT_SETUP_ROZPOCET = A RP_SYNCHRO_RPD_FROM_UD = synchronizácia rozpočtového dokladu z ÚD (napr. 1.1.2016), zabezpečí automatické vytváranie a aktualizovanie rozpočtových dokladov z účtovných dokladov. RP_KONTROLA_KRYTIA = Či sa má alebo nemá vykonať kontrola krytia použitých rozpočtov v rozpočtovom doklade pri posune rozpočtového dokladu do stavu postúpený na overenie a overený. Ak nie je dostatočné krytie, program vypíše upozornenie.
![]() |
Kontrola krytia rozpočtu - musí byť zapnutý Workflow, inak sa kontrola nerobí.
Workflow nie je defaultny, ak chcete sledovat workflow nad rozpočtovými dokladmi, musite ho zapnúť. Postup zapnutia je v JIRA úlohe ELEMENTS-10 |
Postup práce s rozpočtom
![]() |
Text na stránke je rozpracovaný.
|
Na začiatku práce s rozpočtom je potrebné zadefinovať obdobie rozpočtu. Rozpočtovým obdobím je štandardne kalendárny rok. Obdobie rozpočtu sa definuje zadaním intervalu, ktorý musí byť jedinečný, nesmie sa prekrývať s iným obdobím rozpočtu.
Definovať obdobie rozpočtu a typy sumy
Typy súm, ktoré chcete používať (vyberajú sa z číselníka typov sum). Musia byť v poradí : 1. schválené, 2. upravené, 3. čerpané (inak sa chybne zobrazí zostatok v okne Prehľad).
Definovať dimenzie rozpočtu
Napr. OŠ a EO - každá musí mať vybraný správny typ dimenzie). Zadávanie položiek dimenzie je v prípade OŠ a EO kontrolované na číselníky OŠ,EO.
Pre dimenzie s typom: Organizačná štruktúra, Ekonomický objekt platí: tieto dimenzie sú oddelené (nezávislé) od číselníkov OŠ a EO v účtovníctve.
V záložke Položky dimenzie sa pridávajú, resp. modifikujú jednotlivé položky dimenzií. Pri prvotnom zavedení je pre každú dimenziu potrebné nadefinovať jednotlivé položky (ručným vstupom, resp. xml importom):
Definovať druhy rozpočtových dokladov pre schválenie, úpravu, čerpanie
![]() |
Priradenie pre druh ÚD musí byť vyplnené. |
Pre každý druh rozpočtového dokladu je potrebné v záložke Typ sumy nastaviť:
- pri zapise uctovneho dokladu sa automaticky vytvori rozpoctovy doklad (ak su splnene podmienky - napr. ze aspon 1 ucet z dokladu ma nastaveny rozpocet )
![]() |
ukážkové nastavenie je na 12c db , mandant KERMAT , obdobie 2016 |