Manuál prepojenia Spin2 RSD a JIRA: Rozdiel medzi revíziami

Z SPIN2-wiki
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Proces na zaevidovanie a schvaľovanie reklamácií)
(Zobrazenie PPH z "Odoslanej pošty" zo stĺpca s názvom "Číslo podacieho hárku" :)
 
(6 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.)
Riadok 62: Riadok 62:
 
* '''Schváliť alebo zamietnuť reklamáciu''' môže '''nadriadený''' alebo '''jeho zástupca''', podľa nastavenia v SPIN2/JIRA .
 
* '''Schváliť alebo zamietnuť reklamáciu''' môže '''nadriadený''' alebo '''jeho zástupca''', podľa nastavenia v SPIN2/JIRA .
  
* V  module prijatá pošta sa nachádza akcia na prezretie zmien  - '''"História stavov"'''  
+
* V  module prijatá pošta sa nachádza akcia na prezretie zmien  - '''"História stavov dokladu"'''  
 
Túto akciu použijete k zobrazeniu zmien v postupnom chronologickom slede a tým je umožnená možnosť kontroly stavu vybavovania reklamácie v konkrétnom čase.  
 
Túto akciu použijete k zobrazeniu zmien v postupnom chronologickom slede a tým je umožnená možnosť kontroly stavu vybavovania reklamácie v konkrétnom čase.  
  
Riadok 78: Riadok 78:
  
 
[[Súbor:prepoj_posta_jira9.jpg]]
 
[[Súbor:prepoj_posta_jira9.jpg]]
 
 
===Nastavenie číselníka pošty===
 
 
K úspešnému prepojeniu je potrebné nastaviť '''číselník pošty''' vo voľbe '''pošta – číselníky pre poštu – druhy dokumentov''' a '''nastaviť jiru podľa konfiguračného manuálu pre prepojenie reklamácií jira /pošta spin2'''.
 
  
  
Riadok 95: Riadok 90:
 
Pri nahrávaní '''prijatej poštovej zásielky''', je potrebné zvoliť '''druh dokumentu''' s príznakom '''„REKL“''' v záložke '''Druhy dokumentov'''.
 
Pri nahrávaní '''prijatej poštovej zásielky''', je potrebné zvoliť '''druh dokumentu''' s príznakom '''„REKL“''' v záložke '''Druhy dokumentov'''.
  
[[Súbor:Prepoj_posta_jira11.jpg|center]]
+
[[Súbor:Prepoj_posta_jira11.jpg]]
  
 
===Vytvorenie workflow reklamácia v pošte===
 
===Vytvorenie workflow reklamácia v pošte===
  
 
V jednotlivých transitions - prechodoch  treba zadefinovať špeciálne funkcie, ktoré sú súčasťou pluginu.  
 
V jednotlivých transitions - prechodoch  treba zadefinovať špeciálne funkcie, ktoré sú súčasťou pluginu.  
Podrobnejšie o nastaveniach nájdete v '''konfiguračnom manuáli pre Spin2/jira'''.
+
Podrobnejšie o nastaveniach nájdete v [[Konfiguračný manuál pre schvaľovanie reklamácií zapísaných v prijatej pošte prostredníctvom Jira|konfiguračnom manuáli pre Spin2/jira.]]
  
 
===Zobrazenie stavu workflow v spin2 pošte===
 
===Zobrazenie stavu workflow v spin2 pošte===
  
'''História zmien'''
+
K zobrazeniu histórie zmien stavu reklamácie použijete akciu '''“História zmien“''', kam sa prenáša zapisovaný stav WF z JIra spolu s textom popisu v komentári '''„Text zmeny stavu vo workflow“'''.
K zobrazeniu histórie zmien stavu reklamácie použijete akciu v ľavej lište '''“História zmien“''', kam sa prenáša zapisovaný stav WF z JIra spolu s textom popisu v komentári '''„Text zmeny stavu vo workflow“'''.
 
 
 
[[Súbor:Prepoj_posta_jira12.jpg]]
 
  
Pre zobrazenie stavu WF v pošte je potrebné definovať stĺpce stavu vo WF cez akciu '''„Stĺpce“'''.
+
Pre zobrazenie stavu WF v pošte je potrebné definovať stĺpce stavu vo WF cez akciu '''Stĺpce - pridanie stĺpca - údaje o EP'''.
  
[[Súbor:Prepoj_posta_jira13.jpg|center]]
+
[[Súbor:Prepoj_posta_jira13.jpg]]
  
Pre zobrazenie stavu nadefinujete v Spin2 Pošta vo voľbe '''Stĺpce - pridanie stĺpca - údaje o EP'''.
 
 
Po potvrdení sa vybrané stĺpce zobrazia v pohľade okna.
 
Po potvrdení sa vybrané stĺpce zobrazia v pohľade okna.
  
Riadok 141: Riadok 132:
 
Vyberte preddefinovaný blok.
 
Vyberte preddefinovaný blok.
  
====Zobrazenie PPH z "Odoslanej pošty" zo stĺpca s názvom "Číslo podacieho hárku" :====
 
 
Nová funkčnosť umožňuje zobrazenie tlačiva '''"Poštového podacieho hárku "''' v '''Odoslanej pošte'''  podľa čísla podacieho hárku zo  stĺpca s názvom '''"Číslo podacieho hárku"''' v '''odoslanej pošte'''.
 
 
[[Súbor:pph1_odoslanaposta.jpg|center]]
 
 
Nastavte sa na '''číslo podacieho hárku''' , ktorý budete prehliadať , kliknite '''pravým tlačidlom''' , zobrazí sa text '''"Prejsť na podací hárok"''' vyberiete podací hárok.
 
 
[[Súbor:pph2_odoslanaposta.jpg|center]]
 
Po výbere sa otvorí okno '''"Prehľad podacích hárkov"''', kde sa zobrazí '''"Poštový podací hárok "''' k príslušnému záznamu.
 
 
[[Súbor:pph3_odoslanaposta.jpg|center]]
 
 
V okne '''podacích hárkov''', si môžete '''tlačivo''' podacieho hárku  zobraziť pomocou akcie '''"Vytvor PDF"'''. 
 
 
[[Súbor:pph4_odoslanaposta.jpg|center]]
 
  
  
  
 
  [[category:Pošta - PP]]
 
  [[category:Pošta - PP]]

Aktuálna revízia z 13:46, 24. september 2013

Účel dokumentu

Dokument slúži ako manuál pre nainštalovanie a nastavenie komponentov potrebných pre schvaľovanie dokladov cez portál JIRA. Ide o schvaľovanie reklamácií prostredníctvom prepojenia pošta spin2 a Jira. Vybavovanie doručeniek bude dopracované v druhej fáze. Zákazníkovi je potrebné nastaviť iba ten proces, ktorý bude používať.

Procesy použité pri reklamácií

Reklamácia môže ziskať stav :

  • Založená
  • Postúpená na schválenie
  • Schválená
  • Odmietnutá
  • Vybavená
  • Uzavretá

Proces prenosu reklamácií do Jira

Proces na zaevidovanie a schvaľovanie reklamácií

  • Pracovník, ktorý zaeviduje prijatú poštu s príznakom REKL , založí týmto automaticky reklamáciu do jiry s príznakom „Založený“ alebo „Otvorený“.
  • K tomu , aby sa reklamácia založila s týmto príznakom do Jira, je potrebné zadefinovať nastavenie v Číselníkoch pre poštu.
  • V číselníkoch pre poštu treba vytvoriť nastavenie vo voľbe Číselníky pre poštu – druhy dokumentov , kd je potrebné vytvoriť druh dokumentu pod názvom :
    • reklamácia
    • kód: REKL (dôležité je zapísať príznak takto)
    • platnosť :začiarknutá
  • Po zobrazení sa reklamácie v jire , projektový manager alebo administrátor zadefinuje stav reklamácie podľa nastavenia :

“založený“ alebo „otvorený“, v tomto stave ju priradí schvaľovateľovi na schválenie .

  • Schvaľovateľ reklamáciu schváli alebo zamietne , tým zmení jej stav na „Schválená“ a priradí ju ďalšiemu pracovníkovi na vybavenie,

alebo zmení stav na „Zamietnutá“ a reklamáciu uzavrie, čím reklamácia nadobudne stav "Uzavretá".

  • V JIRA je nastavená služba (service), ktorá periodicky v nastavenom časovom úseku kontroluje, či nie je v RSD SPIN2 ďalšia prijatá poštová zásielka s príznakom "REKL" na schválenie.

Ak áno, JIRA načíta reklamáciu z modulu pošta ako úlohu (issue) v stave "Otvorená, pričom nastavuje nasledovné parametre úlohy:

  • Reportér je ten pracovník, ktorý nahral do modulu prijatá pošta reklamáciu
  • Priradený je pracovník, ktorý je uvedený ako nadriadený, ktorý bude schvaľovať reklamáciu v module SPIN2/JIRA
  • Pri schválení:
    • JIRA zmení stav WF úlohy na "Schválená"
    • Úloha je priradená na pracovníka, ktorý má uvedenú reklamáciu vybaviť


  • Pri zamietnutí:
    • JIRA zmení stav WF úlohy na „Zamietnutá“ reklamácia bude uzavretá.


  • Schváliť alebo zamietnuť reklamáciu môže nadriadený alebo jeho zástupca, podľa nastavenia v SPIN2/JIRA .
  • V module prijatá pošta sa nachádza akcia na prezretie zmien - "História stavov dokladu"

Túto akciu použijete k zobrazeniu zmien v postupnom chronologickom slede a tým je umožnená možnosť kontroly stavu vybavovania reklamácie v konkrétnom čase.

Wf1.png

Nastavenie v SPINe

V spine je potrebné nadefinovať nastavenie cez voľbu Program – Workflow - Nastavenie workflow, Riadok pošta – schválenie RSD pošty.

Prepoj posta jira8.jpg


Nastavenie workflow pre poštu v spine

Prepoj posta jira9.jpg


Nastavenie v číselníkoch pre poštu

Pridaním nového záznamu zapíšeme Názov dokumentu - “Reklamácia“ Pre kód zapíšeme príznak “REKL“ Aby reklamácia mala väzbu s jirou a bola platná, platnosť musí byť v začiarkávacom poli začiarknutá.

Prepoj posta jira10.jpg

Pri nahrávaní prijatej poštovej zásielky, je potrebné zvoliť druh dokumentu s príznakom „REKL“ v záložke Druhy dokumentov.

Prepoj posta jira11.jpg

Vytvorenie workflow reklamácia v pošte

V jednotlivých transitions - prechodoch treba zadefinovať špeciálne funkcie, ktoré sú súčasťou pluginu. Podrobnejšie o nastaveniach nájdete v konfiguračnom manuáli pre Spin2/jira.

Zobrazenie stavu workflow v spin2 pošte

K zobrazeniu histórie zmien stavu reklamácie použijete akciu “História zmien“, kam sa prenáša zapisovaný stav WF z JIra spolu s textom popisu v komentári „Text zmeny stavu vo workflow“.

Pre zobrazenie stavu WF v pošte je potrebné definovať stĺpce stavu vo WF cez akciu Stĺpce - pridanie stĺpca - údaje o EP.

Prepoj posta jira13.jpg

Po potvrdení sa vybrané stĺpce zobrazia v pohľade okna.

Zobrazenie stavu workflow v Jira

V jira je možnosť k jednotlivej úlohe – reklamácií priradiť stav v ktorej sa reklamácia nachádza. Komentáre a zmeny bezprostredne vidí užívateľ v pošte , cez ikonu “História zmien“ .

“Zobrazenie zmien stavov v jira cez stavy“:

“otvorená – postúpiť na schválenie – schválená / zamietnutá - uzavrieť“.

Prepoj posta jira3.jpg


Inštalácia balíka do SPINu

Balíky sú súčasťou verzie SPIN2 12.1 + inštalátor


1. Prvé vydanie – Revízia 0 27.2.2012 Tóthová


Vyberte preddefinovaný blok.