Obstarávacie náklady - Logistika
![]() |
Táto stránka už nie je aktualizovaná. Aktuálnu dokumentáciu nájdete na odkaze: |
Obsah
OBSTARÁVACIE NÁKLADY
Táto voľba slúži pre nadefinovanie iných nákladov k príjmu materiálu, napr. obstarávacie náklady, alebo väzbenie účtovných dokladov, napr. Dodávateľská faktúra s Príjemkou.
Okno Obstarávacie náklady sa otvorí z roletového menu Sklady - Nákup - Obstarávacie náklady.
Skladá sa z dvoch záložiek nad ktorými je označovacie okienko pre možnosť výberu
- Nákup materiálu a
- Obstarávacie náklady.
Vpravo nad oknom sa nachádza vyberač pre výber Typu dokladu - Dodávateľská faktúra, Pokladničný doklad - výdavkový, Účtovný doklad, ktorý chcete väzbiť s Príjemkou.
Výberom Typu dokladu sa zobrazia všetky doklady z danej evidencie.
Nákup materiálu
Je potrebné nastaviť sa na doklad, ktorý má byť zväzbený s príjemkou, nad oknom vybrať možnosť Nákup materiálu a kliknúť na záložku Príjemky. V tejto záložke pomocou akcie Pridať treba vybrať Príjemku pre zväzbenie a potvrdiť akciou Zapísať.
Ďalším krokom je kliknúť na akciu Naplň sumy kedy sa v stĺpci Fakturovaná cena naplní cena z vybranej príjemky.
Po zväzbení doklad je doklad označený :
Nákup materiálu -nulová suma príjemky
Ak na príjemke nie sú uvedené ceny, ale iba množstvá a príjemka je teda nulová, ale dodávka bola vyfakturovaná, je zaevidovaná Dodávateľská faktúra, zaúčtovaná, je možné v tomto okne zväzbením DF a danej príjemky dotiahnuť sumy na príjemku.
Postup je obdobný, ako v predchádzajúcej téme -
- výber dodávateľskej faktúry
- cez záložku Príjemky väzba s "nulovou" príjemkou
- v stĺpci Fakt.suma, resp. Fakturovaná cena, treba prepísať sumu na fakturovanú sumu z faktúry - viď. príloha
- následným kliknutím na akciu Naplň sumy program vypočíta fakturovanú cenu, zapíše ju do sumy na hlavičke príjemky a naplní skladovú cenu na položkách príjemky.
Doúčtovanie obstarávacích nákladov
Potrebné označiť Doúčtovanie nákladov nad záložkou Príjemky, pomocou akcie Pridaj vybrať doklad príjemky pre doúčtovanie a potvrdiť akciou Zapísať.
Po výbere príjmového dokladu je potrebné kliknúť na akciu Naplň sumy. Otvorí sa okno v ktorom je potrebné vybrať podľa čoho bude obstarávací náklad rozpočítaný na jednotlivé položky (položky je potrebné označiť) – podľa Hodnoty, alebo podľa Hmotnosti a vybrať pomocou akcie Vybrať.
Po zápise je obstarávací náklad rozpočítaný na všetky položky podľa predchádzajúceho výberu, suma sa zvýši o obstarávací náklad a v prvej záložke pribudne príznak, že k dokladu je zaúčtovaný obstarávací náklad.
Táto voľba slúži na preúčtovanie cenových rozdielov, ktoré vzniknú medzi zaúčtovanou došlou faktúrou a zaúčtovanou príjemkou. Porovnávajú sa len spárované doklady, t.j. keď faktúre prináleží príjemka, alebo opačne. Rozdiel sa počíta na účtoch, ktoré boli preddefinované v predkontácii. Zistený cenový rozdiel sa zráta za účtovné obdobie, t.j. v zmysle definície druhov hlavných kníh.